kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۹۹۴
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۹

توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران 

 

وزیر ورزش و جوانان گفت: در بحث استخدام قهرمانان به ویژه در بحث توان‌یابان منتظر اصلاح قانون در مجلس هستیم. لایحه‌ای از طرف دولت به مجلس رفته که در صورت تصویب اتفاقات خوبی رخ می‌دهد. 
کیومرث ‌هاشمی در نشست مشترک با رؤسای کمیسیون ورزشکاران فدراسیون‌های ورزشی اظهار داشت: در دیدار رهبر معظم انقلاب با ورزشکاران، ایشان چندین‌بار از قهرمانان ما تشکر کردند و این موضوع بی‌سابقه بود و این موضوع نشانگر این است که قهرمانان از منظر رهبر انقلاب از درجه اهمیت بالایی برخوردار هستند. مراسم تجلیلی که سالانه با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود نشان می‌دهد که دولت نیز پای کار ورزشکاران ایستاده است. وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این نشست این بود که از نزدیک با مشکلات ورزشکاران آشنا شویم و این جلسات می‌تواند به رفع مشکلات کمک کند. اعضای کمیسیون‌ها باید نقش پررنگ‌تری در فدراسیون خود داشته باشند و در تصمیم‌گیری‌ها دخیل شوند.
هاشمی اظهار داشت: در بحث استخدام قهرمانان به ویژه در بحث توان‌یابان منتظر اصلاح قانون در مجلس هستیم. لایحه‌ای از طرف دولت به مجلس رفته و در دستور صحن قرار گرفته که باید تصویب شود و در صورت تصویب قطعاً اتفاقات خوبی را در بحث استخدامی خواهیم داشت. وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در لایحه جدید دولت گفت: در لایحه جدید که به مجلس رفته ورزشکاری که مقام سوم جهان را کسب می‌کند بعد از این شامل معافیت می‌شود. همچنین به جز نفر اول، نفرات دوم و سوم بازی‌های آسیایی نیز شامل معافیت و استخدامی خواهند شد. در بحث ورزشکاران توان‌یاب و جانباز پیش از این یکی از اعضای خانواده آنها شامل استخدام می‌شد ولی الان اگر خود ورزشکار هم شرایطش را داشته باشد شامل قانون استخدام می‌شود.